måndag 31 januari 2011

På Citykliniken

Jag och Chip på balkongen

I går kom yrseln igen och den varade hela kvällen. Jag låg på soffan. Jag gick och la mig halv 9 och hade en spann vid sidan om sängen för säkerhets skull. Men jag sov gott hela natten och yrseln var borta  i morse.

Mamma ringde kl. 6 för att jag skulle hinna förbereda mig innan mitt besök på Citykliniken där jag har min husläkare. Vi cyklade dit. Det var kallt så in i vassen. Jag kom in till doktorn kl. 8.20. Han sa att proverna var bra, men det var ett värde som var lite högt. Han tyckte att en av medicinerna kunde sänkas lite. Mamma ringde till sjukhuset i Lund och hörde om det gick bra. De sa att jag kunde göra det. Så nu har jag ändrat från tre till två tabletter av en sort som jag tar varje dag.

Om 14 dagar ska jag ta prover igen som en koll. Ligger det fortfarande högt då så ska jag ta bort en tablett till. Jag hoppas att det blir bra nu för jag har varit så trött. För några år sedan hände samma sak och då låg jag inne på sjukhuset. Jag har egentligen min riktige läkare i Lund, de kan mer om min sjukdom där. Men om jag bara blir förkyld hjälper de mig här i Kristianstad. Då kommer läkaren hit till Sommarro.

6 kommentarer:

  1. Ja, nu håller vi tummarnar för att Du ska må bättre Gilbert!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Så mysig bilden blev på Dig och Chip!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  3. Skönt att kunna ta bort en tablett. Det är ju bättre än att behöva lägga till.

    SvaraRadera
  4. Tycker synd om dig !!! Kan inte vara nån höjdare att spy o vara yr......inte konstigt att du ser lite blek ut om nosen.Jag hoppas att det hjälper att ta bort den där tabletten.Tänker på dig och hoppas du mår bättre snart! Kramis från mig!!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det har blivit bättre nu när du ändrat på din medicin. Vi ses som vanligt på måndag! Kanske du redan nu har funderat ut vad du vill skriva om i bloggen. När det gäller boken har jag tänkt att vi skriver färdigt din mammas tal. Men det är du som är chefen, så du bestämmer :)

    SvaraRadera
  6. Jag känner mig nu bättre! Ser fram emot måndag då har vi mycket att göra sekreteraren!
    Kram Gilbert

    SvaraRadera