måndag 6 juni 2011

Med Pias gäng till Tyskland

Tysklandsresenärerna

Mamma och jag gjorde en bussresa till Tyskland med Pias gäng. Vi hoppade på bussen kl 6 på morgonen och kom hem kl 9 på kvällen. Ida klev på i Malmö. Det var en bra busschaufför, han var himla snäll och trevlig.

Jag tyckte att den vackraste biten på resan var Öresundsbron. Men Tyskland var också jättefint.

Vi åkte genom Danmark och tog sen båten över till Tyskland. Sen åkte vi till en plats som både mamma och jag har glömt namnet på. Där fanns två butiker där vi handlade lite vin och öl. Man kunde prova de olika sorterna. Jag smakade ett vin som var jädra torrt och inte i min smak, och ett vin som var surt och äckligt. De ville jag inte köpa. Jag köpte istället en sort som inte går att köpa i Sverige. Jag smakade det när jag fyllde år.

Jag missade provsmakningen av öl. Typiskt!

Det var en lyckad resa som vi kommer att göra om nästa år. Det får bli vår nya tradition.

10 kommentarer:

  1. En trevlig resa tillsammans med ett trevligt gäng tyckte jag också!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att platsen i Tyskland heter Helige Hafen med reservationer för stavningen (uttalas i alla fall så )! Pia får väl rätta mig om jag mot förmodan har fel! Jag vet i alla fall att vi var tillsammans med Pias gäng den 4 juni och att resan gick till Tyskland...hi...hi...

    SvaraRadera
  3. Varför haka upp sig på detaljer... det viktigaste är ju att ni hade trevligt! Tyskland var det i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Du är en klok kvinna Lena!

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är jag, du med för den delen. Tänk så många trevliga samtal vi haft... och kommer att ha! Jag är alltid lika full av energi när jag träffat dig och Gilbert.

    SvaraRadera
  6. Ja, vi känner det samma - TACK!!!!!!

    SvaraRadera
  7. I går tog jag mig en tysk starköl...tänkte tillbaka på vår resa med Pias gäng...

    SvaraRadera
  8. Javisst var det en trevlig resa!! Mycket riktigt hette det Heligenhafen där vi var.Jag provade mina päroncider nu ikväll...smakar mums!Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  9. Jag lovar att påminna dig å provsmaka ölen nästa gång vi åker.

    SvaraRadera