fredag 15 juli 2011

Gilbert 41 år

Rikard, Pia, Ida och ja

Fotomodellen

Översten och hans fru Sonja

Ellinor, mamma, Lena, David o jag. Och hundarna.

Present från grannen Ingvar

Jag hade öppet hus när jag fyllde år. Vi var i kolonistugan. Jag målade "Gilbert 41 år" på en tavla och satte den vid grinden.

Vid frukosten fick jag en present från morsan. Det var en solcellsladdare. Först undrade jag vad fan det var för något. Jag trodde att man skulle sätta den på taket. Men sen förklarade mamma att den är till datorn och telefonen. Nu kan jag ladda dem när jag är i stugan också, fast vi inte har någon el. Då blev jag glad!

Det kom 15 gäster till min födelsedag. Mamma servade mig hela dan, jag bara satt med gästerna. Det hade hon sagt att jag skulle göra.

Jag fick målardukar av Ida. Pia, Rikard gav mig en likör som var svart och vit. 10 minuter efter dom kom Britt och av henne fick jag en termosmugg. Grannarna mitt över gav mig en hel radda målardukar. Av Översten och Sonja fick jag en bytta med blommor och av Ingvar fick jag en tavla med fåglar som han broderat. Kusin Marie gav mig luktegott och av hennes man Roger fick jag starköl och fläsksvålar.

Sist kom David, Ellinor och Lena och deras presenter till mig var ännu fler målardukar och svart färg. Jag var glad att de fick träffa mina vänner. Det är så roligt faktiskt.

Mamma gjorde fem marängtårtor med jordgubbar och på kvällen grillade vi. Det var en riktigt rolig födelsedag, och det blev en och annan öl under dagen.

4 kommentarer:

  1. Ett stort GRATTIS på födelsedagen...

    Att ha öppet hus är lite pirrigt, man vet ju inte hur många som kommer men du hade kanske en liten aning....
    Så härligt att bara få sitta i centrum och bli uppvaktad av sina vänner....jag förstår att du njöt.

    SvaraRadera
  2. Tack för att jag fick vara med! Det var jättetrevligt att träffa dina vänner. Hoppas det blir fler gånger.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att jag rasade i vikt på din 41-årsdag - det var många som hade uppmärksammat att du hade öppet hus - men skoooooooj var de.....

    SvaraRadera
  4. Målardukarna fick du av Ida.Av Rikard o mig fick du likören som är svart och vit. Det var en supertrevlig fest!! God den där näsbykorven..Trevligt att träffa dina nya vänner.Kraaam

    SvaraRadera