måndag 25 juli 2011

Hemma hos Camilla

Jag, mamma, Elmer och Camilla

Mamma och jag var bjudna till Camilla och hennes familj i Vä. Vi tog bussen dit. Vi visste inte riktigt vilken väg vi skulle gå in på när vi kom fram, så Camillas man Håkan kom cyklande och hämtade oss.

Jag hade köpt en vattenpistol till Elmer och såpbubblor till Ellen. Vi gav en ljuslykta med ljus till Camilla och Håkan. De blev jätteglada.

Huset där de bor är riktigt stort. De har en inglasad veranda, och en uteplats där man kunde sitta. Och en lekstuga till barnen. Trädgården var  stor, det går inte riktigt att beskriva. Källaren var också stor, vi tappade nästan alla hakor när vi såg det. Där fanns ett fint skåp, ja, allt var jättefint.

Vi blev bjudna på frukost med bullar, kaffe och juice. Ellen ville sitta bredvid mig. Barnen är så goa.

Camilla blev kontaktperson till mig 1985 och fortsatte i 12 år. Hon fick sluta när barnen blev större. I dag är hon en vän till mig och mamma. Hon ställer upp i alla lägen för mig. Man kan säga att jag lärde upp henne när hon jobbade med mig. Nu får jag tillbaka så mycket.

Mamma och jag var trötta när vi kom hem. Vi tyckte att det hade varit en härlig dag.

2 kommentarer:

  1. Du är ofta ute på vift! Tänk så många vänner Du har.......de värmer gott i hjärtat!

    SvaraRadera
  2. Så trevligt ni verkar haft....Kul!

    SvaraRadera