fredag 15 juli 2011

Kristianstadsdagarna

David och Ellinor och jag var ute på Kristianstadsdagarna.

De kom först hem till mig och då hjälpte Ellinor mig att skriva upp punkter så att jag kan lägga in bilder på datorn. Det är ett nytt program nu när jag har en ny telefon som jag fotograferar med. Det här blir bättre, man hittar bilderna lättare nu.

Sen gick vi ut på stan. Först åt vi langos, sen satt vi och lyssnade på dansmusik. David och jag drack vars en starköl, och sen köpte jag en till. Efter det gick vi runt och tittade. David gillar inte karuseller så han ville inte åka. Om inte Ellinor hade haft ett barn i magen så hade jag dragit upp henne.

Sen blev David jättehungrig igen så vi köpte pizza, det var den godaste jag ätit på länge.

Klockan elva ringde Lena. Hon passade hundarna och trodde att David och Ellinor skulle komma tidigare och hämta dem. Hon hade glömt att vi skulle gå ut. David sa: "ja, hon glömmer alltid, man får säga samma sak två gånger".

5 kommentarer:

  1. Ibland räcker det inte med två gånger...

    SvaraRadera
  2. Roligt att Du fick möjligheter att besöka Kristianstadsdagaran och så med David o Elinor.....kul...kul

    SvaraRadera
  3. Det låter mysigt!! Bara strosa runt o äta när andan faller på....

    SvaraRadera
  4. Den här artikeln hittade jag på Kristianstadsbladet. Det är om tjejen du och jag pratade med på bussen till Åhus häromdan. Så intressant!

    Det handlar om "människor mittemellan". Det uttrycket gillar jag!

    Så märkligt att jag ramlade på artikeln just nu, den är från sept 2009!

    http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article936938/Hennes-droumlm-8211-ett-kollektiv-foumlr-maumlnniskor-mittemellan.html

    SvaraRadera