måndag 4 juli 2011

Det nya solparasollet

Det har varit krångel en lång tid med vårt solparasoll. Den har vikt sig när det har blåst. Den vred sig och svängde mot vår humle. Varje gång det hände blev både mamma och jag irriterade. Så häromdan bestämde vi oss för att köpa en ny.

Mamma såg att det fanns en på Maxi så hon cyklade dit och köpte den. Grannen Leif, som jag har döpt om till Översten, körde till Maxi i morse och köpte parasollfoten. Den var tung kan jag säga dig. Alldeles för tung, 25 kg tror jag. Vi hade inte kunnat ta den på cykeln, där går gränsen. Översten hjälper oss  jättemycket.

5 kommentarer:

  1. Översten verkar vara en riktig klippa.

    SvaraRadera
  2. Oh Gud så skööööööönt att bli av med den gamla parasollen!!!!!
    Ja, vi har trevliga grannar! Översten med fru är "klippor!"

    SvaraRadera
  3. Min fastighetsägare är också en klippa. Han hämtade den förbannade parasollen så nu slipper vi se den mer.

    SvaraRadera
  4. Ska bli spännande att se den nya parasollen...

    SvaraRadera
  5. Ju fler klippor runtomkring, desto bättre! Och blommor!

    SvaraRadera