måndag 10 oktober 2011

Äppelfestivalen i Kivik

Ida, mamma, jag och Pia framför äppeltavaln

Vi köpte den här skålen till fåglarna

Jag, Pia, Rickard, Ida och morsan var på Äppelfestivalen i Kivik förra helgen. Vi åkte tidigt på morgonen. Det var riktigt roligt. Det var inte så mycket folk, det var mer förra gången vi var där.

Varje år har de nytt motiv på äppeltavlan. Den är väldigt stor. I år var den inte så snygg, kanske det var ett träd eller nåt. Jag minns inte så noga. Jag köpte en träskål som vi ska ha som fågelbad i kolonin nästa sommar. Den har formen som ett helt hjärta. Fram till sommaren har jag skålen i köket med äpplen i.

Vi satt och fikade där båtarna kommer in. Man går på en stig ner till hamnen. Och vi såg att några badade, det såg inte så kallt ut men jag hade inte kännt för det.

Sen körde vi iväg till en affär där man kunde köpa äppelcider och sånt. Utanför affären köpte jag godis och äpplen.

10 kommentarer:

  1. En härlig dag med goa vänner! Tack Pia, Rikard och Ida!
    Gilbert Du har döpt Ida till Lina (under första bilden)vet inte om Ida nu vill byta namn.....kanske får Du fråga henne först...!!

    SvaraRadera
  2. Mitt fel. Jag vet inte varför jag skrev Lina. Ska ändra det direkt! Gilbert bara skrattar åt mig. Han sa Ida men min hjärna funkade inte riktigt.

    SvaraRadera
  3. Välkommen in i gänget Lena!

    SvaraRadera
  4. Nu blev det rätt med namnet!

    SvaraRadera
  5. Teflonhjärna. Allt bara rinner av...

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig. Tavlan var inte riktigt lika fin i år, men fikat var precis lika gott som förra året! Vi åt nog 5 goda mackor var som morsan din gjort. Tack för trevligt sällskap!

    SvaraRadera
  7. Tack själv Rikard........och tack för goa äppelmunkar....!

    SvaraRadera
  8. Lena om Du har en teflonhjärna......då är jag Musse Pigg.....

    SvaraRadera
  9. En underbar dag !! Tur med vädret hade vi också....Och hjärteskålen var ju rena fyndet! Tack ni goa vänner!!

    SvaraRadera
  10. Tack själv Pia för denna ljuvliga dag!"SKITKUL säjer Gilbert!!!"

    SvaraRadera