måndag 17 oktober 2011

Mamma har slutat röka

Mamma har slutat röka. Hon tog sista cigarretten på kvällen den 11 oktober och den 12:e var hon helt nikotinfri. Jag har traggat henne länge och sagt "du kan få cancer". En doktor på TV har visat att det blir svart i lungorna när man röker. Jag vill ha kvar henne många år. Hon frågade mig i lördags: "har du märkt något Gilbert?". Jag bara tittade på henne väldigt länge. Sen tänkte jag "har mamma fått hjärnsläpp". Men tio minuter efter frågade jag henne "har du slutat röka?". Jag blev riktigt paff.

Det var fint väder i helgen. Jag frågade mamma om vi skulle grilla när vi var i kolonin. Sen sa jag att jag ville bjuda henne på det och köpte två paket korv och två öl. Det var jättefint, riktigt härligt.

12 kommentarer:

  1. Ja, Du har traggat och traggat och traggat på mig Gilbert vad det gäller rökningen........nu vill jag att Du traggar och traggar och traggar och traggar osv........"Du är duktig Mamma!!!"

    SvaraRadera
  2. Du är jätteduktig Mamma. Det tycker Lena också. Vi håller tummarna.

    SvaraRadera
  3. "Du är duktig mamma!!!" Jag håller åxå tummarna för att du lyckas denna gången. Korv är gott! Jag håller med dig Gilbert. Grillad korv det är alltid gott! Det verkar som Ni fått en trevlig avslutning på kolonisäsongen. Ha det Bra!

    SvaraRadera
  4. vad bra att hon slutat röka!
    mmm, gott med grillat :)

    SvaraRadera
  5. Tack för alla tummar vad det gäller mitt beslut om att vara nikotinfri......ett speciellt tack till Dig Gilbert som stöttar mig varje dag!!!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är fantastiskt av din Mamma att sluta röka!!!!! Jag håller verkligen tummarna för henne....Härligt att höra hur ni njuter av kolonin.

    SvaraRadera
  7. Har Du ingen blogg mer Elinor?

    SvaraRadera
  8. Jag tar mig friheten att svara i Ellinors ställe. Vet inte hur ofta hon läser din blogg. Av någon anledning fungerade inte hennes länk men här är adressen: ellinorlindgaard.blogg.se

    SvaraRadera
  9. Duktig mamma du har Gilbert! Tänk om vi kunde få fler att sluta! (Min sambo till exempel..) Må gott!

    SvaraRadera