måndag 31 oktober 2011

Tomas Sjödin i Östermalmskyrkan

Jag var på ett föredrag i Östermalmskyrkan tillsammans med Lena. Det var en som hette Tomas Sjödin och föreläsningen hette "Att vila och växa".

Det var jättebra faktiskt. Det var mycket rörande när han pratade om sina barn som var sjuka och dog. Han har skrivit böcker och läste lite ur den senaste boken som heter "Tusen olevda liv finns inom mig". Jag vill ju också skriva en bok och det var lärorikt att lyssna på honom. Jag hade velat bjuda in honom någon gång i framtiden så att han kan lyssna på mig när jag håller föredrag och pratar om min bok.

Jag gav Tomas mitt visitkort. Han sa "jag ska vara rädd om kortet, jag lägger det i plånboken".

Nästa gång det är föredrag i kyrkan är den 22 november. Då kommer en författare som heter Björn Ranelid dit och då ska Lena och jag gå och lyssna. Vi får återkomma efteråt och berätta om det var bra.

8 kommentarer:

  1. Låter fantastiskt! Tänk att få lyssna på människor som har gått igenom stora svårigheter! Förstår att detta kommer att hjälpa Dig när Du skall skriva Din bok! Tack Lena för att Du förstår min son och kämpar för att han skall få fram sina åsikter!!

    SvaraRadera
  2. Det är bara positivt och jag får tusenfalt tillbaka! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag kommer gärna och lyssnar på dig i framtiden när du håller föredrag och berättar om din bok.

    Det ska bli intressant och höra vad du tycker om Björn Ranelid.

    SvaraRadera
  4. Jag är också nyfiken på att få höra vad Du tycker om Björn Ranelid!

    SvaraRadera
  5. Jag är imponerad !! Klokt att höra andra författare.. Förstår att det var intressant att lyssna på honom...Ser fram emot när din bok utkommer!! KRAAAM

    SvaraRadera
  6. Ja bara testar här Gilbert - ja kommer igen lite senare....!!!

    SvaraRadera
  7. Jag vill bara säga att jag längtar att få läsa nästa inlägg...

    SvaraRadera