torsdag 22 december 2011

Idol på Lilla Torg

Amanda signerar sin skiva

Det var mycket folk


Amanda och Robin från Idol kom till Lilla Torg igår. Mamma och jag hade stämt träff med Lena och vi gick lite i affärer innan de började sjunga. Mamma köpte en blus för halva priset och det var hon nöjd med. Vi tittade också på kavaj till mig men jag väntar till mellandagarna för att se om det är rea. Jag hittade en som var jättesnygg. Jag ska ha skjorta och jeans och en snygg byxa till, och så kavajen.

Klockan åtta kom Amanda och Robin. Det var helt packat med folk, hela torget var nästan fullt. Vi hade ganska bra platser på sidan och jag stod på en platta för att se bättre. Först sjöng Robin, det var bra. Sen var det dags för Amanada. Hon var helt underbar. Publiken klappade händerna och sjöng med.

Efteråt kom de till det lilla inglasade huset precis där vi stod, för att signera sina skivor. Då sa en vakt till allihop att backa så att de kunde öppna dörren. Jag hade inte pengar för att kunna köpa skivan men jag ville ta kort på dem. Då kom en stor, tjock vakt och sa "det är bara dom som ska köpa skivan som får stå här". Men jag sa då att jag ville ju ta kort på Amanda. Jag blev förbannad och skrek på honom och började gå därifrån. Mamma blev också arg och röt till honom "men nu får du väl ge dig". Då kom en annan vakt och sa till henne "om du lugnar ner dig ska vi lösa det". Lena ropade till mig att jag skulle komma tillbaka. Då ordnade den hygglige vakten så att jag kunde gå fram till Amanda och ta ett kort på henne.

Mamma sa sen att man har ju rättigheter. Jag hade argheten kvar en lång stund efteråt. När den släppte kände jag friheten tackolov och jag blev glad.

Jag letade upp Amanda på Facebook och jag ska försöka bli vän med henne där. Hon var kortare än vad jag trodde. Jag tyckte att det var rätt att hon vann Idol. Det var väldigt jämt mellan henne och Robin.

5 kommentarer:

  1. Jag läste att det hade varit 5000 personer på torget. Inte konstigt att det var trångt.

    SvaraRadera
  2. Ja, de var en skitknepig "gubbe" som utövade sin makt när alla idolerna stod i kö och väntade på Amanda och Robin. När någon blir orättvist behandlad då blir jag så saaaaaa......t.....ans förbannad. Tur att det trots allt löste sig!
    Ps. Blusen kostade 129 kr, rea pris 75 kr och sedan 25% på de......ett kap!

    SvaraRadera
  3. Det var minsann billigt! Jag hittar aldrig några herrkläder så billigt. Gör du det Gilbert? Pia säger alltid att när det är 75% rabatt behöver hon inte räkna ut vad hon ska betala för det blir ändå billigt!

    SvaraRadera
  4. Det brukar ju heta att det är de som inte klarar av att bli poliser som blir vakter....och det är ju kanske tur att inte den "surgubben" blev polis, då hade han nog varit ännu värre! Men det fanns ju en snäll vakt också som tur va!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också att det var rätt att Amanda vann!! Speciell ton i rösten som man känner igen...

    SvaraRadera