torsdag 15 december 2011

Luciakonsert

Britt och Inga håller låda

Julfrukosten

Inga, Lena, jag, Britt och mamma var på Luciakonsert i lördags. Vi har som tradition att gå varje år och i år fick Lena också följa med. Vi brukar turas om att ordna frukost efteråt. Det var min tur i år. Mamma och jag hade förberett lite dagen innan.

Vi träffades utanför Konserthuset i god tid. Jag såg Lena på långt håll när hon kom cyklande. Det var underbar musik, det sa vi allihop. Lucian hade levande ljus i håret. Det var tärnor och pepparkaksgubbar och de sjöng olika julvisor.

Efter konserten gick vi hem till mig. Mamma och jag hade ju förberett mycket dagen innan så det var bara att duka fram maten och steka prinskorvarna. Det var trångt i köket så Inga och Britt gick in och satte sig i vardagsrummet. Det var en god frukost, alla tyckte det. Inga var på gott humör och Britt med och vi hade så roligt.

4 kommentarer:

  1. Ja,vi hade en glad och trevlig förmiddag tillsammans!

    SvaraRadera
  2. De var så mysigt,både på konserten och hos dig! Underbar tradition som vi ska värna om.Kramiz!!!!

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa om er mysiga tradition....Det är något visst med att äta frukost ihop,man borde göra det oftare.

    SvaraRadera
  4. Det var så trevligt och jag är tacksam för att jag fick vara med. God frukost och många glada skratt efteråt.

    SvaraRadera