torsdag 17 mars 2011

Nya möbler

Snart åker soffan ut

Jag har tänkt länge att jag vill ha lite nya möbler. Jag har en svart skinnsoffa och den är sliten så in i helskotta. Den är gammal, ljuset har blekt den och Tove har rivit lite. Jag köpte den för många år sedan i affären bredvid Biljarden. Men nu tycker jag inte om den och sitter inte där så ofta. Det blir att jag sitter i min snurrfåtölj istället.

Mamma och jag var i möbelaffären på Långebro för ett tag sedan. Där såg jag en soffa som jag tyckte om. Den är brun och en bit av den går att flytta så att man kan lägga upp benen på den. När jag hade provsuttit den så bestämde jag mig för att den vill jag ha. Sen kommer jag att sitta som en kung när jag tittar på TV.

Och så har jag beställt ett vitrinskåp som ska stå i köket. Där kan jag ha glas, servetter och ljus, lite smått o gott. Och en liten blomma.

Möblerna kommer fredagen den 25 mars. Det ska bli härligt. Det blir elva månaders avbetalning och sen är det mitt. Det är lång tid men det är det värt!

6 kommentarer:

  1. Ja, Du gjorde verkligen ett kap vad det gäller att förnya i Ditt hem - de kommer att bli skitsnyggt!

    SvaraRadera
  2. Soffan är verkligen i behov att bytas ut!

    SvaraRadera
  3. Jag vet hur du känner det. Jag fick min nya soffa idag. Den är också jättefin. Jag sitter som en drottning i den :) Min förra soffa var också kattriven och ful.

    SvaraRadera
  4. Ja, den soffan ser ut till att behövas bytas!! Ska bli spännande att se den nya... Roligt med nya möbler!

    SvaraRadera
  5. Blir det invigning då??? När soffan kommer ??

    SvaraRadera
  6. Ser fram emot invigning av soffan!!!

    Bella

    SvaraRadera