torsdag 24 mars 2011

Trädgårdsmästare Gilbert (och mamma)

Potatis på balkongen

Här ska det sås

Nu börjar det bli vår och det är snart tid att ta ut trädgårdsmöblerna i stugan. Mamma och jag har pratat om att vi vill så olika fröer och nu har vi köpt 20 påsar. Jag valde mest grönsaker och mamma valde blommor och lite kryddor. Och så bestämde vi tillsammans att vi ville köpa potatis och de har vi satt i två spannar på min balkong. När de gröna skotten syns så ska jag ringa mamma. Då kommer hon hit och vi kupar potatisen tillsammans. Varje natt tar jag en blå filt som Chip har haft, och lägger över potatisen så att de inte ska frysa.

Vi köpte:

1. Persilja
2. Tomat
3. Morot
4. Dill
5. Sallat
6. Gurka
7. Rädisa
8. Sockermajs
9. Luktärt 3 påsar
10. Blomman för dagen 2 påsar
11. Gurkört
12. Brudslöja
13. Malva
14. Timjan
15. Mejram
16 Citronmeliss

8 kommentarer:

  1. Som vi har längtat - äntligen kommer våren!

    SvaraRadera
  2. Härligt!!!!! Underbart att höra om er odlarglädje!! Så många saker ni ska så...Jag ska köpa penseer idag,och njuta av VÅREN!!

    SvaraRadera
  3. Visst är våren härlig!

    SvaraRadera
  4. Vem kommer till vår lilla stuga o kollar skörden? Vi ser fram emot Ert besök!

    SvaraRadera
  5. Jag kommer gärna om jag får...:)

    SvaraRadera