torsdag 31 mars 2011

Mina nya möbler

Nya soffan och mattan

Nya skänken

De gamla möblerna har åkt ut - och de nya har åkt in! Jag har en nya soffa med divan, den är gråsvart och jätteskön att sitta i. Lena frågade om jag kunde jobba själv idag, så kunde hon sitta och slappa i soffan istället. Men det fick hon inte. Hon är ju min extrahand när vi skriver.

Snurrefåtöljen har jag flyttat en bit bort mot fönstret. Jag sitter inte där så mycket nu. Istället sitter jag på divanen och dricker kaffe.

Det blev en ny matta också som passar bra i färg till soffan. Den är rund.

Och så har jag en ny skänk i köket. Det finns tre-delade skänkar, men jag köpte en två-delad. Den passar bra i mitt kök. Där kan jag ha vinglas, servetter, ljus, tallrikar...ja, jag kan ha nästan allt där.

De som kom hit med möblerna tog den gamla soffan med sig, så slipper jag kasta den själv.



9 kommentarer:

  1. Jag kan intyga att det är svårt att slita sig från Din nya soffa Gilbert - den är riktigt mys/pys skön!

    SvaraRadera
  2. Den är både snygg att titta på och skön att sitta i. Jag tyckte att jag kunde få sitta där idag, men det gick inte, du är en riktig slavdrivare...hihi.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder;ser så mysigt ut!

    SvaraRadera
  4. Det var snygga möbler du köpt!! Soffan ser skön ut.

    SvaraRadera
  5. Hej Gilbert, så roligt att få följa dig i din blogg och bok. Jag känner mycket värme och blir väldigt glad av att läsa det du skriver.
    Jag som tycker detta är Lenas storasyster Lisa.

    SvaraRadera
  6. Så glad jag blir för de fina kommentarerna jag får i min blogg och min bok!

    SvaraRadera
  7. snygga möbler, vääldigt snygga!

    SvaraRadera
  8. Tack Emil- Du får komma o provsitta min nya soffa! Sen sticker vi ner till stugan o grillar!!

    SvaraRadera