måndag 6 juni 2011

Cykelfan

Min cykel är så viktig för mig. Den är mitt hjälpmedel och det ställer till med problem när den är trasig. Då har jag inte samma frihet och måste åka buss när jag ska till kolonin.

Det var enklare förr när något hände med cykeln. Då räckte det att ringa hjälpmedelscentralen för att få hjälp. Men nu måste jag göra så här:

1. Jag ringer arbetsterapeuten och förklarar vad som hänt.
2. Hon skriver en order till hjälpmedelscentralen.
3. Hjälpmedelscentralen kontaktar mig.

Det här kan ta många dagar och då får jag ringa och fråga varför det dröjer så lång tid. Jag förstår inte varför de inte kan ringa mig och förklara varför det inte händer något. Det tar ju bara fem minuter.

Mamma säger att bemötandet är A och O och det håller jag med om. Jag förstår att de inte kan komma direkt och laga cykeln, men de kunde ju höra av sig. Jag vill inte skälla och vara arg men jag tycker att det är viktigt att lyssna om man ska jobba med handikappade.

(Datorfan krånglade också idag, så bilder kommer senare)

7 kommentarer:

  1. Ja, ibland händer allt på en gång o varför skall då allt vara så himla krångligt när man vill få rättsida på eländet!???

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig, min cykel är också så viktig för mig. Någon luftade den häromdan och då blev jag jätteilsken - i två sekunder ungefär. Sen behövde jag mina krafter för att gå hela vägen hem i värmen. Pust!

    SvaraRadera
  3. Nu har cykelfan kommit till rätta och allt är som vanligt igen!
    Mamma tackar för goa ostbullar.....hon sa att Lena är ju en riktig "bullmamma".....lät skoj och jag skrattade gott!

    SvaraRadera
  4. Det var ju bra att cykeln funkar igen...

    SvaraRadera
  5. Tack för en jättetrevlig grillkväll! Tur att mamma Kerstin inte såg att vi hade med oss två kor som käkade av gräset! (Arrac och Hera).

    SvaraRadera
  6. Som ni vet så längtar jag också efter att bli kolonistuge-ägare. Nu vet jag varför:

    ”Om du vill bli lycklig för en dag, så sup dig full.
    Om du vill bli lycklig en vecka, så slakta din gris och ställ till gästabud.
    Men vill du bli lycklig hela livet - så ska du bli trädgårdsmästare”.

    SvaraRadera
  7. Nu satte Du ordet på lycka Lena!

    SvaraRadera