tisdag 14 juni 2011

Min grillfest

Lena hämtade mig vid tretiden och vi cyklade tillsammans till kolonin. Min cykel har blivit lagad. Den är nu inställd på treans växel istället för tvåan som den var innan. Det gick med en himla fart och Lena hann nästan inte med. Jag har lovat mamma att vara försiktig och se mig om så att det inte händer en olycka när jag cyklar så fort.

Sen kom David, Ellinor, Arrac och Hera till kolonin. Hundarna åt av gräset, men mamma sa att det inte gjorde något. Det växer upp igen.

Jag visade mina tavlor och gav en som jag målat till dem. De tyckte att den var jättefin och David sa att han skulle vilja prova att måla någon gång.

Vi grillade korv och åt jordgubbar. Vi hade så mycket att prata om att vi glömde spela spel som jag hade tänkt. Det får bli en annan gång.

3 kommentarer:

  1. Mmmmm...det låter jättemysigt!

    SvaraRadera
  2. Jag, förstår att Ni hade en trevlig eftermiddag i kolonin! Men frågan är om det möjligtvis är kor som David o Elinor äger hi...hiii

    SvaraRadera
  3. Ja ibland undrar jag om Arrac och Hera är förklädda kor. Har varit på gården ett par dagar, och bl.a. rensat ogräs. Arrac åt säkert flera kilo!!!

    SvaraRadera