tisdag 30 augusti 2011

Mammas födelsedag

Mamma fyllde år i söndags. När jag vaknade klockan sju hade hon redan gått upp och satt sig på terassen. Jag fixade frukost och när vi åt fick hon presenterna av mig. Jag gav henne ett halsband, örhängen och en trädgårdssax att klippa rosor med. Hon blev glad.

Vi dukade till festen inne i stugan för det regnade. Det var Pia, Rickard, Lena, jag, mamma och Britt. Vi åt potatissallad och rökt skinka. Det var vitt vin, rött vin och champagne. Till efterrätt blev det paj och grädde som Lena vispat.

Jag höll tal till mamma. Det var så jävla mycket jag sa att jag inte kommer ihåg det nu.

3 kommentarer:

  1. Det var en riktigt trevlig födelsedagsfest!! God mat o dryck !! Men som vanligt tar det slut alldeles för fort...Du har en toppen morsa !!

    SvaraRadera
  2. Tack Gilbert, det var en fantastisk frukost och jättefina presenter från Dig! Min dag var sköööön, trevlig, skrattfull och helt fantastiskt!! Syrran sov över och vi snackade till sena natta - vi gick och knöt oss kl 04.30 - skitskoj och underbart att fylla 67 år!!!

    SvaraRadera
  3. Det var en jättetrevlig fest! God mat och trevligt sällskap. Fantastiskt att vi fick plats allihop i den söta lilla stugan.

    SvaraRadera