måndag 15 augusti 2011

Trädgårdsavfall


Vad tungt det är...

mamma är slavdrivare

En dag var jag hemma i min lägenhet och fixade lite med datorn. Då ringde mamma till mig och sa: "jag är så hungrig". "Jag kommer", sa jag, "stressa mig inte".

När jag kom ner till kolonin hade mamma satt på grillen. Hon sa till mig "vill du ta skottkärran och köra bort trädgårdsavfallet till containern?" Efteråt frågade jag henne varför just jag skulle köra dit. Då sa hon "jag har kört varje gång sen vi köpte stugan, det är ju halva din koloni. Då får ju du också tömma", och det förstod jag.

Det var tungt kan jag säga. Men mamma påstod att det bara var fyra kvistar. Jag håller inte riktigt med henne.

4 kommentarer:

  1. Det är så vackert på er tomt! Men jag förstår att det ligger enormt mycket jobb bakom...Man får dela även på saker som är tradiga att göra...

    SvaraRadera
  2. Tack Pia, Du är alltid så förstående! Nu får Du väl ändå ge Dig Gilbert, va då tungt?

    SvaraRadera
  3. Ha,ha,ha....fyra kvistar. Men hallå Gilbert!!!

    SvaraRadera
  4. Gilbert, Du kollade väl skottkärran i lördags.....det var jag som tömde och då var det minst fem kvistar.......hi,hi,hi

    SvaraRadera