måndag 15 augusti 2011

Socker i kaffet

Nu är det slut med sockret...

...men jag är söt ändå!

Jag brukade lägga fyra sockerbitar i mitt kaffe. Först tyckte jag att kaffet var för starkt och hällde mjölk i det. Sen slutade jag med mjölken och la i mycket socker istället.

När Lena såg att jag la i så mycket socker så blev hon nästan lite rädd. Hon frågade om jag inte funderat på att dra ner lite på det. Då tog jag bort en bit och sen en bit till. Och sen var lika bra att sluta helt och dricka kaffet svart.

I början smakade det pyton så in i helvete. Men nu är det helt gott. Det är jättegott överhuvudtaget.

4 kommentarer:

  1. Duktigt Gilbert att du slutat med socker! Jag minns när jag slutade med socker.Det var svårt att tro att man nånsin skulle vänja sig.. Men nu gillar jag det. Bra gjort!

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående skrivare........BRA GJORT GILBERT!

    SvaraRadera
  3. Heja Gilbert - bra gjort!

    SvaraRadera
  4. Samma här! Men när man väl vant sig så smakar kaffe MED socker inte som kaffe! Eller hur? Kram!

    SvaraRadera